Kunskapsbank

Som medlem får du tillgång till vår Kunskapsbank med matnyttiga och inspirerande föreläsningar.

Som medlem har du tillgång till vår kunskapsbank av inspelade föreläsningar och workshops. Titta när du vill, var du vill och hur många gånger du vill. 

Kunskapsbanken finns i välkomstmejlet du fick precis när du blev medlem. Om du vill att vi skickar den till dig igen, kontakta Amanda@sverigesforetagare.se 

Magnus Helgesson

Äg ditt liv

Magnus är entreprenören som 1993 startade den första restaurangen i det som skulle bli en av Sveriges största restaurangkedjor, Harrys. 

Idag är han en av Sveriges mest efterfrågade coacher, föreläsare och författare till flera bästsäljande böcker.

Innehåll: 

  • Inspiration 
  • De 6 mänskliga behoven 
  • Fokusera på rätt saker.
  • Nöjda medarbetare

Per Holknekt

Så bygger du ett trovärdigt varumärke

Per är av Sveriges absolut mest omtalade och omtyckta entreprenörer. 

Per har ett en otrolig livshistoria med djupa bottnar och höga toppar och pratar på ett sätt som inte lämnar någon oberörd. 

Innehåll:

  • Bygg ett starkt varumärke som   människor vill handla av. 
  • Skapa känslor och engagemang. 
  • Vårda dina relationer.   
  • Våga vara kreativ och våga stå ut från mängden. 

Thomas Ek

Vägen till framgång

Tillsammans med sin bror Peter byggde Thomas Ek ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken, OBH Nordica. På mindre än 7 gick OBH Nordica från 0% till 97% varumärkeskännedom.

Med tydliga exempel, stort engagemang och humor föreläser Thomas om utmaningar han stått inför och erfarenheter han tagit med sig under sin långa framgångsrika entreprenörsresa

Innehåll:

  • Innovation och att tänka utanför den berömda boxen. 
  • Marknadsföring och samarbeten mellan  branscher.
  • Vikten av passion 
  • Vad står ditt varumärke för?

Urban Stenberg

Så brinner du utan att brinna ut

Urban Stenberg har skapat och drivit ett antal egna företag samt suttit i ledningen för miljardkoncerner.

Sedan 15 år tillbaks tränar Urban människor i ledarskap, kommunikation och personlig utveckling

Innehåll: 

  • Vad är viktigt på riktigt för dig?
  • Lär dig säga ja och nej på rätt ställen i livet.
  • Vad ger dig sann glädje?
  • Vad är du riktigt bra på?
  • Metoder för att skapa ett mentalt och fysiskt tillstånd av styrka och harmoni
  • Kommunikation som skapar starka relationer och påverkar på djupet möte mellan kunder och medarbetare?

Michel Laporte Godorn

Hur du sticker ut genom bruset och blir relevant

Fram till idag ( 14/1-2021 )så har Michel hunnit driva 7 bolag, varit försäljningsdirektör, och varit VM-finalist i karate. Han har blivit inbjuden till att tala på TEDx och arbetar både med högskolor och universitet i Sverige och Seychellerna för att utveckla deras försäljningsprogram.

Michel pratar ofta om att det i försäljning handlar lika mycket om kompetens som det gör om prestation, och vi behöver att fokusera på båda.

Innehåll:

  • Bli en del av kundens eko-system 
  • Kundens perspektiv
  • Hur du bör tänka kring förberedelser  
  • Framtidens försäljning 

Oliver Lopez

Hitta och skapa affärer i digitala kanaler

Oliver är värd för en av Sveriges största podcasts inom försäljning och effektivitet; “Alphov & Lopez”. Han är en högt eftertraktad föreläsare, rådgivare och driver flera framgångsrika bolag med fokus på affärsutveckling. Han är dessutom författare till den hyllade boken “Skapa värde eller dö” 

Innehåll:

  • Försäljning i digitala kanaler 
  • Djupdykning i LinkedIn
  • Hur du bör tänka kring att bjuda på kunskap  
  • Förmedla känslan till kunden
  • Personlig varumärke

Frida Treschow

Köp, tvist & fordran - Hur går det till?

Frida Treschow är affärsjurist och grundare av Advokatfirman Treschow & Partner. Hon är dessutom författare och eftertraktad föreläsare. 

Innehåll:

  • Rättsprocess, steg för steg
  • Om kunder inte betalar
  • Skadestånd 
  • Vad gör man om tjänsten / produkten inte lever upp till förväntningarna?  

Michel Laporte Godorn

Försäljningsstrategi

Under vår andra del i samarbetet med Vimentis handlar workshopen om försäljningsstrategi. 

Innehåll:

  • Identifiera dina kunder
  • Var relevant för din kunder 
  • Proaktiv försäljning

Michel Laporte Godorn

Storyselling

Under vår tredje del i samarbetet med Vimentis handlar workshopen om storyselling. 

Innehåll:

  • Bygg förtroende 
  • Bli ihågkommen 
  • Skapa känsla hos kunden  

Benny Törnqvist

Så får du återkommande kunder

Benny Törnqvist har lång erfarenhet av försäljning, coaching och marknadsfrågor.

Innehåll:

  • LinkedIn 
  • Kundrelationer